Reflecteren

Tijdens onze trainingen stimuleren we het reflecterend vermogen van uw medewerkers. Dit doen wij volgens een eenvoudige maar hele efficiënte methode, namelijk die van het actie reflectiemodel. In dit model maken we kennis met drie eenvoudige vragen. Deze vragen leiden tot inzicht, terugzicht en vooruitzicht:

  1. Wat deed het met me?
  2. Wat heb ik goed gedaan?
  3. Hoe ga ik het de volgende keer doen?

 

Professionals en organisaties met een hoog reflecterend vermogen in hun DNA ontwikkelen zich sneller en beter. Medewerkers voelen zich prettiger in een werkomgeving waarin reflectie en feedback (gevraagd en ongevraagd) als standaard waarden worden gezien. Hierdoor zijn ze eerder geneigd om hun eigen professionele ruimte te pakken en tonen ze vaker eigenaarschap voor een uitdaging of probleem.

Het kunnen reflecteren en het geven en ontvangen van feedback zijn standaard (sub)doelstellingen in onze trainingen. Met gerichte opdrachten leren de deelnemers van:

  • Zichzelf
  • Collega’s
  • Acteur
  • Trainer

 

Wij helpen u graag om een lerende en weerbare organisatie te blijven of te worden.